Ismertető előadás bemutatóval, meditáció
Mohácsi Beatrice SVT szakember,Test-Lélekterapeuta, Belső utazás facilitator, Labirintus coach , Access Bars & Body & Facelift facilitator, Esse manuál & masszázs terapeuta,Theta Healing konzulens, Nőiség tréner, Anyaméh terapeuta, Inspirációs előadó és énekessel
Bejelentkezés: (+36)70/4315002, megengedes@gmail.com
Az előadáson segítségemre lesz Simon Csilla Test-Lélekterapeuta
Tovább
A gyakorlócsoport céljai: Síva Lingam Erő felébresztése és fenntartása meditatív úton. Pránikus erők összegyűjtése a lingam szintjén, felemelése a fej szintjére és egyenletes eloszlatása az erőközpontjaink (csakrák) között.
A foglalkozások menete:
A tanfolyamon való részvételi szándékotokat a következő e-mail címen tudjátok jelezni: magkontroll@gmail.com
1. Felajánlás Sívának – lemondás (tyága) a tettekhez való kötődésről
Imádkozó Pózban (Prarthanasana) ezzel a rövid, meditatív jellegű tevékenységgel (felajánlás) mélyülünk el a Karma Jóga szellemében történő gyakorlásra.
szarva-karmánj api szadá kurváno mad-vjapásrajah
mat-praszádád avápnoti sásvatam padam avjajam
“Az én hívem, bár állandóan sokféle tettet végez, az én védelmem alatt, kegyem révén eléri örökkévaló és elpusztíthatatlan lakhelyemet.”
Végkövetkeztetés – a tökéletes lemondás (B.G. XVIII. 56.)
2. Lábak bemelegítése ülésekhez, finomenergetikai struktúra aktiválása légzsésszabályozással, kéz (hastha) és test (kaya) mudrák alkalmazásával.
I. Pada Vajra Kriya (bal és jobb térd emelése, majd pedig egyszerre, utána feltérdelés és visszaülés, a lábfej helyzetének változtatásával).
(Eka Janu Uttana Kriya, Dwi Janu Uttana Kriya, Vajrasana, Utthitha Vira Asana)
II. Vajra Veerasana (3x bal és 3x jobb láb elöl helyzetben).
(Utthitha Vira Asana – Namaskar Vira – Anjali Vira Asana – Namaskar Vira – Aagra Mudra Asana – Namaskar Vira)
3. Tratak (mentálisan tisztító gyakorlat a Satkarmák közül) és Shambavi Mudra.
“Amikor kizárja az összes külső érzéki tárgyat, tekintetét a szemöldök közé rögzíti, leállítja a ki- és belélegzést az orrlyukban és ily módon szabályozza az elmét, az érzékeket és az értelmet, akkor a transzcendentalista megszabadul a vágytól, félelemtől és haragtól. Aki mindig ebben az állapotban van, az biztos, hogy felszabadult.”
Karma yoga (B.G. V. 27-28.)
A Tratak bevezető szintje a figyelem egy külső pontra összpontosítása. Ennek tradicionális módja a gyertyaláng nézése (amit az elme működésével hoznak analogikus kapcsolatba). Magasabb szintje a SHAMBAVI MUDRA, ahol már belsőleg hozzuk létre tudatosan a korábban megfigyelt tárgy képét.
Sanmukhi Mudra + Tratak és Shambavi Mudra
A befelé fordulás, a külvilág kirekesztését szimbolizálja – a hüvelykujjakkal zárjuk a füleket, a mutató- és középsőujjakkal a szemeket, a kisujjakkal ás a gyűrűsujjakkal pedig az ajkakat.
4. Dzsapázás (néhány perces ráhangolódás az ezt követő adzsapa dzsapázásra, meditáció közben)
Sívának létezik egy tradicionális mantrája, amiben négy bídzsát (mag-mantrát) használunk: Om, háum, dzsúm, szaha (de használhatjuk az Om Namah Siváját is). Az om a pranava, a háum a legfelső prána, a dzsúm a dzsóti vagy a fény, és végül a szaha a személy, a purusa. Itt újra találkozunk Síva négy aspektusával, melyek a pranava, a prána, a prakása és a purusa.
Engem ezek közül a ‘legfelső prána’ – energia / életerő Síva mantrába avattak be, amely a lingam pránikus töltéséhez szükséges a Síva Lingam szubtilis erejét fokozó meditációk során…
5. Síva Lingam Mudrában végzett vizualizációs meditáció, amely polárisan hat (a sivalingam elválaszthatatlan az őt körülölelő stilizált vulvától) és nemtől függetlenül szellemi fejlődést indukál. Erre a közben felhasznált zenés saiva Aarti szövege https://en.wikipedia.org/wiki/Karpuragauram_Karunavtaaram is rávilágít, mely a következőket jelenti:
“Aki olyan szeplőtelenül tiszta mint a kámfor, aki intenzív könyörületből öltött testet, aki az élet igaz lényege, az akinek a kígyók királya a dísze, az aki örökké él a szív lótuszában és az akiben a Síva Energia – azaz a kozmikus hímnemű energia és a Dévi Energia – azaz a kozmikus női energia is maximálisan benne van.”
Síva, felajánlom pranam-jaimat (ami imádás és tiszteletadás) Neked! 📿🙏
6. A meditációs etap rövid levezetése jantra segítségével. Síva immanens (teremtésben megnyilvánuló) aspektusát szimbolizáló ‘csillag-jantra’ és bidzsa mantra egyidejű alkalmazásával.
7. Laya Yoga (erőközpontok töltése kozmikus energiákkal, bidzsa mantrák hangtalan használatával, kéz (hastha) mudrákkal fentről lefelé haladva
(Anjali Mudra – Kailash Mudra – Namaskar Mudra – Agra Mudra – Namaskar Mudra)
A jógakurzus résztvevői ingyen megkapják a szerző eddig megjelent 2 kiadványát, elektronikus formátumban.
Jóga az ágyban (betekintő): http://undergroundbolt.hu/media/betekinto/betekinto_oszlarkalman_jogaazagyban.pdf
Tantrikus Kontinencia Jóga (betekintő): https://publioboox.com/download/get/102397/pdf10 (publioboox regisztrációval tekinthető meg).
A bekapcsolódás folyamatos!
Szükséges megadni: dátum + résztvevő(k) neve, lakcíme és telefonszáma.
Tanfolyami hozzájárulás: 6.000,- Ft/fő/hó (tárgyhó első felében fizetve). Mivel ez kedvezményes díj, így csak akkor van visszatérítés, vagy pótlólagos felhasználás, ha az oktató nem tartja meg az órát.
Az alkalmi részvételre (napijegy) nincs kedvezmény, az egységesen 3.000,- Ft/fő minden résztvevőnek.
Programvezető: Oszlár Kálmán András (a Magyar Gitananda Jóga Egyesület elnöke, a Rishiculture Ashtanga Yoga tradíciót képviselő indiai család befogadott tagja, jelenleg a mesterlánc vezetői által tartott mesterképzés előkészítőjének http://icyer.in/yoga-step-by-step-course résztvevője, jógamester jelölt)
20 év jóga terén szerzett tapasztalat áll az oktatónk* mögött, aki évek óta folyamatos magmegtartó (akhanda brahmacsári) és ez a megvalósítás igazolt tradicionális mester-tanítvány láncolatba** való kapcsolódással egészül ki. Meggyőződésünk, hogy a magkontrollt csak bizonyos jógamódszerekkel lehetséges hosszú távon és magas hatásfokkal fenntartani.
*https://www.yogaalliance.org/TeacherPublicProfile?tid=223090
**https://yogafest.hu/gitananda/
Tovább