TANTRIKUS JÓGAMÓDSZEREK FÉRFIAKNAK – INTENZÍV TRÉNING

Egyszeri 4 órzás kurzus

Időpontok:
Február 11. vasárnap 14:30–18:30
Március 11. vasárnap 14:00–18:00
Április 15. vasárnap 14:00–18:00
Május 13. vasárnap 14:00–18:00
Június 10. vasárnap 14:00–18:00
Programvezető:
Oszlár Kálmán András, Magkontroll Jóga oktató
Bejelentkezés:
(+36)309259874
Fb:
https://www.facebook.com/magkontroll/

A Bindu-Sziddhi (a férfimag uralásának jógikus képessége) könnyedén elérhető ezen gyakorlatok folytán…

Mit profitálhatsz a Magkontroll jógamódszerekből az ‘éleslövészet’ során?

Dióhéjban arról van szó, hogy a szeretkezések alkalmával az előrejelzési szakasz végpontjára időzítünk – éberek maradunk – pont mielőtt átesnénk az elkerülhetetlenségi szakaszba. Ekkor orgazmusunk már mindenképpen lesz, a férfiszervezet pedig felkészül az emisszióra. Ám nem mindegy, hogy ejakulációval vagy pedig a mag mozdulatlanságának megtartása mellett következik ez be. A gerincvelői reflex folyamat működésbe lépésének biztos elkerülését segítik elő a célirányos jógagyakorlatok a kurzusaimon. Akár kezdő vagy, akár kimaxoltad már a taoista módszerek nyújtotta előnyöket korábban, ezek a tantrikus jógamódszerek 100%-os biztonsággal ejakuláció nélküli magmegtartóvá tesznek…

A Magkontroll Jóga fizikai szinten 4 fő izmot dolgoztat meg, melyek a medence zónában találhatók. Ezek automatikus, reflex-szintű használata a beugró a Tantrikus Kontinenciához. Ezek épülnek be a magmegtartó jógatechnikákba.

• anális záróizom (amely a gát alján található, tudatosan szabályozza a széklet ürítését) – Asvini Mudra (végbél zár) jógatechnika
• PC-izom, avagy szemérem-farokcsonti izom (az ánusz és a nemi szerv között helyezkedik el) – Múla Bandha (gátzár) jógatechnika
• felszíni izom, ami a pénisz tövében helyezkedik el (férfiak esetében Vadzsroli-pont), valamint a hüvely tövében (nők esetében Sahadzsoli-pont) – Jóni Mudra (Jóni-csakra erőterében van) jógatechnika
• húgyúti záróizom, amelyet a tudatos vizeletvisszatartásnál használunk. Beépül a használata az úgynevezett Vadzsroli Mudra módszerekbe. Ezen címszó alatt három variáció ismeretes: 1. fizikai eljárás a vákuum-hatással egybekötve. A magváladék visszajuttatása a testbe a péniszen keresztül, közvetlenül annak távozása után. Ezt mi nem fogjuk alkalmazni. 2. Sziddhászanában (tökéletes ülés) végzett húgyúti izomfeszítés, vizualizálva az energia útját (felemelkedését az alsóbb erőközpontokból a felsőbb erőközpontokba, légzésvisszatartással. 3. Mint a Shat (hat) Oli Mudra permanens beépülő technikája. Ezen komplex test (kaya) mudrák kivitelezésébe csak személyesen lehet betekintést nyerni. Tradicionális tantra jóga iskolákban szerencsés esetben 7-8 év után…

A taoista és a tantrikus megközelítést nem szabad egy kalap alá venni, de az első jó bevezető alap lehet az energiakeringetéssel ismerkedőknek. A visszatartáshoz használt tantrikus jógafolyamatok jelentősen eltérnek a kínai módszerektől. Ami egyezik, az a férfitest medenceövi izmainak alapul vétele és az, hogy belső figyelem kíséri az energia útját ami szinkronba van hozva a légzéssel.

A magmegtartás szempontjából nem is azon áll, vagy bukik a dolog, hogy mikro-és makrokozmikus belső pályákon keringetünk e, vagy csakrák és nádik rendszerével dolgozunk. Az egyéni energetikai rendszer tisztasági foka (szattvikus minősége), az éber jelenlét és fókuszált figyelem képessége és ezek együtt működtetése a különböző ‘elzáró’ technikákkal a gyakorlatban mutatja meg, hogy hol is tartunk valójában…

Ezen felül tanítom a jógikus energiazárak spontán ‘beidegzett’ használatát az intim izmokkal, légzés-szinkronban (önmagában a hasi légzés alkalmazása édeskevés). A szellemi részről nem is szólva, ami spirituális úton hozza létre a Lingam Erejét (a pénisz nem pusztán csak egy húsdarab, hanem energiája kiterjeszthető az egész test szintjére, sőt még az aurára is)…

Idevágó részlet a JÓGA AZ ÁGYBAN című könyvemből: “A szexuális energia átirányításának taoista technikáját hagyományosan „nagy felhúzás”-nak hívják. Ahogy a neve is utal rá, ez a szexuális energia kibocsátásának leállítását és a gerincen át a fejbe való átirányítását jelenti. Ez az alapvető tantrikus eljárás is. A mag visszatartható, vagyis az orgazmus közbeni kibocsátás irányítható, mert a visszatartásában szerepet játszó izmok ugyanazok, amelyeket a férfi akkor használ, ha vizelés közben megállítja a vizelet sugarát. Nagyon ajánlott ez a vizelés közbeni, a vízsugár áramlását megállító és újra kiengedő gyakorlat, ami egyszerű és hatékony módszer arra, hogy megérezzük és elsajátítsuk a szükséges fizikai izomkontrollt. Csak a gyakorlás fejleszti ki a férfi visszatartási képességét. Az ezzel járó szexuális potencianövekedés nagyon is észrevehető lesz, és a nőket figyelmeztetni kell, hogy bizonyos idő elteltével egy nagy libidóval, figyelemreméltó kapacitással és fokozatosan növekvő finomsággal és érzékenységgel rendelkező szexuális dinamóval lesz dolguk.
Az energia átirányításának további finomítására a férfi felhúzhatja az energiát az agyába, majd bezárhatja az áramkört azzal, hogy nyelvhegyét a szájpadlásához érinti és hagyja, hogy az energia leáramoljon a test elülső oldalán vissza a gyökércsakrához, majd ismét fel a hátán, körkörösen keringve.
A nők is hasonlóképpen irányíthatják át a szexuális energiát. Azonkívül ki lehet alakítani egy nyolcas mintát úgy, hogy a partner testének háti részén felfelé, majd elülső részén lefelé irányítjuk az energiát, majd fel a saját hátunkon és a testünk körül. Ez az egymással megosztott energiaminta rendkívüli élményt nyújt.”

A Magkontroll jógaórák felépítése

Létezik 6 tisztító gyakorlat a jógatechnikák között, Satkarmáknak hívják őket. Testünk tisztítására és jó közérzetünk és egészségünk megőrzésére használjuk. Ezek egyike a TRATAK, mely egy “mentális tisztító gyakorlat”. Lényege a figyelem összpontosítása és a tekintet rögzítése egy pontra (pl.: mécses vagy gyertya lángja), majd lehunyt szemmel az erre való koncentrálás bizonyos ideig. A tratak fejleszti a koncentrációs képességet, kiválóan alkalmas a gondolatok megtisztítására és lecsendesítésére, az intuíció tisztasága, a vizualizáció és az akaraterő kifejlesztésére. Fizikai síkon erősíti a szemizmokat, javítja a látást, fokozza a látásélességet és segít alvászavar esetén is.
A jógát mint belső munkát hagyományosan a jáma, nijáma elvek gyakorlásával kezdték, majd a satkarmákkal, krijákkal tisztították a fizikai és éterikus testüket, elméjüket, utána következett az ászanák gyakorlása, utána a pránajáma, érzékek visszavonása, stb…

A foglalkozás során törekszünk az „emelkedett lelkiállapotú közeg” létrehozására. Ennek érdekében „rituális” fegyelmet tart fenn a csoport. A gyakorlás csendben, többnyire csukott szemmel, megfelelő háttérrel, az oktató vezetése mentén zajlik. Ez biztosítja a megnyugvást, ellazulást, egyben a személyes erőtér, valamint a csoportenergia létrejöttét és rövid időn belül a lelki és tudati szinten jelentkező mélyebb hatásokat.

– Kényelmes ülésben, Imádkozó Pózban (Prarthanasana) egy rövid meditatív jellegű tevékenységgel (felajánlás) mélyülünk el a Karma Jóga* szellemében történő gyakorlásra (2-3 perc)

– önmagunk és környezetünk átlényegítése, majd pedig az átlényegülés hatásainak érzékelése / isteni természetünk újra felismerése (1-2 perc)

– zenés meditáció a férfiasság szellemi erőforrásával, Sivával (akit a Jóga Urának neveznek a hinduk és a saiva irányzatokban istenként tisztelnek, gyakorta SivaLingam formájában)

Sívának létezik egy tradicionális mantrája, amiben négy bídzsát használunk: Om, háum, dzsúm, szaha (de használhatjuk az Om Namah Siváját is). Az om a pranava, a háum a legfelső prána, a dzsúm a dzsóti vagy a fény, és végül a szaha a személy, a purusa. Itt újra találkozunk Síva négy aspektusával, melyek a pranava, a prána, a prakása és a purusa.

Engem a ‘legfelső prána’ – energia / életerő Síva mantrába avattak be és ez kell a lingam pránikus töltéséhez… A jógahagyomány értelmében ezekkel tilos ‘kereskedni’. Viszont közvetíthetem egy közös meditáció során, kiterjesztve hatását a résztvevőkre. Egyéb módja is van az önfejlesztésnek ezzel az erővel: a Síva-jantrák használata. A mellékelt első ábra a szeretkezésben kulcsfontosságú lingam-erő megnyilvánítását segíti, a második pedig a transzcendens jelleget, a szellemi erők fejlesztését.

– bemelegítés Dhirendra Brahmachari szubtilis jógájának (Szúksma Vjájáma) gyakorlataival (20-25 perc)

– a has körkörös, kétirányù masszìrozása (Sahaj Agnisara Dhauti)

– a has be-ki mozgatása speciális légzéssel és visszatartással (Agnisara Kriya), hasbeszívás (Uddiyana Bandha) és hasforgatás (Nauli Kriya) ; (egyenként 5 perc, összesen 3×5=15 perc)

– kezdèsnek néhány fordított testhelyzet (Viparita Karani)

– Fejenállás, Eke vagy Gyertyapózban hajtjuk végre (csakrákra ászanázni a teremtés sorrendjében kell fentről lefelé)

– a véráram megfordítása, belső nemi szervek tehermentesítése ès a szublimációs folyamatok megtapasztalása, valamint a felsőbb erőközpontok töltèse céljából (10 perc)

– ászanázással egybekötött bidzsa (mag) mantra meditáció, avagy Ajapa Japa (adzsapa dzsapa) ami egy mantra repetíciós gyakorlat légzéstudatosítással (magunkban ismételjük hangtalanul, be és kilégzéssel szikronban), az adott testhelyzethez tartozó domináns csakra mantrájával végezzük el (10 perc/ászana)

– légzőgyakorlat vagy izomzár, esetleg mindkettő, a gátizmokra fókuszálva (10-15 perc)

– a tananyag ‘lelke’ (pránajáma, bandha ès mudra)

– lazítás savászanában, jóga nidra módszerekkel, a teremtés visszaszívódásának irányába lentről felfelé haladva (10-15 perc)

– életvezetési útmutatás a Tantrikus Kontinencia megvalósítása érdekében, tapasztalatcsere és kérdések megválaszolása

Ahhoz, hogy minél jobban rá tudjunk hangolódni egy-egy testhelyzet egészségügyi előnyein túl a finomfizikai történésekre is, egy tudatilag lecsendesített, elmélyült állapotbeli gyakorlás szükséges. A kivitelezés szempontjából 2 fő megvalósításra érdemes törekedni. Ezek az úgynevezett ászana-sziddhi (tökéletes póz) és az ászana-dzsajá (győzelmesség a pózban). Tradicionálisan az ászana-dzsaját úgy határozzák meg, hogy a gyakorló képes három órán keresztül egyhuzamban végezni egy ászanát. Ilyenkor maximalizálódnak a pozitív hatások, amit az ászanázásból ki tudunk venni. A tudatunk kiterjesztése érdekében pedig figyelmünk ‘egyhegyűvé’ tételének van fontos szerepe. A pózokra való ráhangolódáskor, szubtilis töltekezés közben (a különböző erőközpontokra ható mantrákkal) és a levezetéskor fellépő állapotok tudatosítása (vidzsnyána szellemében történő gyakorlás) során egyaránt. Tehát a jógamódszerek a fizikai test burkán (anna-maja-kósa) túl a szubtilis energetikai burokra (prána-maja kósa) is hatnak. Ezt összekötjük a gyakorlatok végzése közben és után történő tudatosítással, így kapcsolódva az intellektus, egyben értelem feletti burkához (vidzsnyána-maja-kósa).

A mellékelt kép (Pancha Kosha, avagy az Öt Burok) Szvámi Gitananda, Rishiculture Astanga jógájának tananyagából származik.

*A törekvő, ha karma jógát gyakorol, minden cselekedetét Istennek ajánlja fel anélkül, hogy bármilyen viszonzást várna el érte. A karma jógi minden élőlényben a benne lakozó Urat próbálja meglátni. Ha egy cselekedetnek lemondunk a gyümölcséről, akkor az önzetlen cselekedetté válik. Azáltal, hogy valaki nem gondol személyes szükségleteire és vágyaira, hanem megpróbál mindenkinek segíteni, aki csak körülveszi őt, legyen az ember, állat, a bolygó vagy az egész világ, a szíve kitágul, egoizmusa megsemmisül, és létrejön az egység tudat. A karma jógát bárhol, bármilyen körülmények között lehet gyakorolni, ha igaz vágyat érzünk az önzetlen szolgálat után (otthon, irodában, építkezésen, stb.).

“A szolgálattal megtisztítod a szívedet. Az önzés, gyűlölet, irigység, a felsőbbrendűség érzése és hasonló negatív tulajdonságok eltűnnek. Kifejlődik az alázat, tiszta szeretet, együttérzés, tolerancia és kegyelem.” – Szvámí Sivánanda

A részvétel e-mail-es regisztrációhoz kötött a létszám tervezhetősége és a helyszíni adminisztráció csökkentése miatt (jelenléti ív készül belőle, amit aláírnak a résztvevők).

Polifoam matracok, párnák vannak!

Ide lehet írni: tantric.continence@gmail.com (elég csak annyit, hogy ott leszek+saját név&telefonszám).

Amiért érdemes hozzáfogni: 1. Magömlés nélküli orgazmus élménye, amire a kínai öngyógyító és szexuális energiafejlesztő gyakorlatrendszerek is irányulnak. 2. Szellemi erő és összpontosító-képesség, a nemi szervek működése feletti fizikai és spirituális uralom. 3. Javul a gátizmok és a férfi nemi szervek vérkeringése. 4. Megerősödnek a hímvessző, a végbél, a here, és a prosztata működését serkentő izmok. 5. Az inverz ászanáknak köszönhetően az aranyér érezhetően visszafejlődik és a végbélzáróizom szorosabban zár. 6. A prosztatabántalmak megszűnnek. 7. Kialakul egy magas szintű erőnléti állapot, megnövekedett testtudat (fizikai-energetikai) és a belső fókusz képessége a szexuális energiák megtartása és átnemesítése révén.

Rólam: 18 éve jógázom (ebből 15 évig szervezett keretek között Budapesten, Szegeden és Debrecenben a Kőrösi Csoma Jóga Egyesületben). Oktatóim voltak: Dr. Fischer Szatmári László (1999-től 2011-ig) és Szádvári Ildikó (2011-től 2014-ig). Ezt követően egy jógaoktató képzésen is megfordultam a Sivananda Jógaközpontban (de nem köteleződtem el a vonaluk iránt).

Könyveim kapcsán (Jóga az ágyban, Tantrikus Kontinencia Jóga) többen is megkerestek tanácsokért és ez a megnövekedett érdeklődés felvetette egy jógatanfolyam indításának szükségességét. Tapasztalataimat szívesen megosztom a téma iránt érdeklődőkkel.

Tanfolyami hozzájárulás: 8.000,- Ft/fő (az esetleges résztvevő hölgy hozzátartozó csak 4.000,- Ft-ot fizet).

https://www.facebook.com/events/369820440118008/?ti=as

Vissza