Kombinált training - Alakformáló- Gerinc s csípő

Alakformáló training

Az öröklött testalkatot megváltoztatni nem lehet, de formálni igen. Az alakformáló óratípus jól követhető, egyszerű mozgásforma, magába foglalja azokat az erő – állóképességet fejlesztő gyakorlatokat, amelyekkel a teljes test átmozgatása valósítható meg. Az izomzatot szálkásítja és zsírégető hatású, vidám, zenés, csoportos edzés.

Gerinc és csípő training

Ez a mozgásóra kellemes motiváló zenére történik, az óra alatt a mélyizmok erősítése nyújtása zajlik.
Gerincünk központi elhelyezkedése következtében, tartó és mozgató apparátusunk legerősebben igénybevett része. Ezért nagyon fontos a gerinc védelme, a gerinc ízületeinek karbantartása a mozgástartomány megőrzése, a mélyhátizmok fejlesztése, (nyújtása, erősítése).
Ezeknek a mélyizmoknak nagyon fontos szerepe van a gerinc tartásában. A mélyhátizmok így elbírják a terhelést és ez nem tevődik át a porckorongokra, csigolyákra. Nehezebben alakulnak ki a jellemző gerincbetegségek.
A csípő mobilitása, erőssége is összefügg a gerinccel. A csípő mobilitásának hiánya kompenzációs folyamatot indít be az ágyéki gerincszakasznál, ami ördögi kört eredményez.
A gerinc mozog a csípő hiányzó erejének és mobilitásának helyettesítésére, és még nagyobb terhelés hárul gerincoszlopra. Ezért tartom fontosnak komplexen fejleszteni a test ezen részeit.

Funkcionális training

Ez a típusú edzés holisztikus szemlélettel egy egységként tekint a szervezetre, egyszerre több izomcsoportot mozgat meg.
Megtanít arra, hogyan kezeljük a saját testünket különböző mozgássíkokban. Megdolgoztatja a mély izmokat is, melyeknek megerősítése nagy szerepet játszik a sérülések elkerülésében. A mindennapi élet során előforduló mozgások adják az alapot a gyakorlatokhoz, guggolások, emelések, húzó és toló mozgások variációi. Erősítő hatású, zenés óra.

Fitten 60. év felett is- training

Ez az óra egy vidám csapatmunka, ami a testi-lelki egyensúly építését szolgálja.
Kellemes zenére történik, a fokozatosság elvére épülő, felszabadult, csoportos foglalkozás. Több óratípusból összeválogatott, biztonságosan végrehajtható feladatok összessége.
Célja: a mozgás gyógyító erejének előtérbe helyezése, a prevenció, az izomtömeg- izomerő megtartása, a hajlékonyság, az ízületi mozgásterjedelem megőrzése, a mozgáskoordináció fejlesztése, a csonttömeg csökkenésének javítása.

Streching

Kellemes zenére történő relaxációs óra.
Sokan nem tudják, de az izomzat megfelelő rugalmassága rendkívül fontos tényező abban, hogy az az erő és állóképesség fejlődjön, a testtartás javuljon, a mozgás harmonikussá váljon.
A stretching mindenki számára ajánlott, aki hosszasan egyoldalú fizikai terhelésnek van kitéve, azoknak, akik aktívan sportolnak, és szeretnék megőrizni izmaik rugalmasságát. Alkalmas rekreációra /sérülések megelőzésére/ vagy egyszerűen csak egy kemény edzés, vagy hosszú munkanap után, egy kellemes lazításra.

Vissza