Tudatos légzés, koncentráció és meditáció

Folyamatos bekapcsolódási lehetőség!!!
Érdeklődés és jelentkezés: info@gitananda.hu
Weboldali jelentkezés: https://gitananda.hu/registration/
Helyszín: http://www.hetholdhaz.hu/kapcsolat/
Facebook oldalunk: Magyar Gitananda Jóga Egyesület
https://www.facebook.com/gitananda.hu/
 
Miért egyedülálló ez a részvételi lehetőség?
 
- Bekapcsolódás ezen tantra jóga irányzat mesterláncának szellemi erőterébe...
 
- Feltöltődés a tradicionális, indiai forrásból származó Risi Kultúra Astanga (Gitananda) Tradíció légzőgyakorlataival, meditációs és relaxációs technikáival...
 
A jógafoglalkozások menete:
 
A foglalkozás során törekszünk az „emelkedett lelkiállapotú közeg” létrehozására. Ennek érdekében „rituális” fegyelmet tart fenn a csoport. A gyakorlás csendben (beszélgetni az előtérben lehet, a teremben mauna van, illetve olyan tevékenységek, melyek szellemileg fejlesztő okkal törik meg a csendet...) többnyire csukott szemmel, megfelelő háttérrel, az oktató vezetése mentén zajlik. Ez biztosítja a megnyugvást, ellazulást, egyben a személyes erőtér, valamint a csoportenergia létrejöttét és rövid időn belül a lelki és tudati szinten jelentkező mélyebb hatásokat.
 
I. Etap
Felajánlás Sívának – lemondás (tjág/tyága) a tettekhez való kötődésről
szarva-karmánj api szadá kurváno mad-vjapásrajah
mat-praszádád avápnoti sásvatam padam avjajam
"Az én hívem, bár állandóan sokféle tettet végez, az én védelmem alatt, kegyem révén eléri örökkévaló és elpusztíthatatlan lakhelyemet."
Végkövetkeztetés - a tökéletes lemondás (B.G. XVIII. 56.)
 
Kényelmes ülésben, egy rövid meditatív jellegű tevékenységgel, a karma jóga belsőleg megszentelő attitűdjével (tetteink eredményéről való lemondás, avagy felajánlás) mélyülünk el a Karma Jóga szellemében (történő gyakorlásra (2-3 perc), ezt követi önmagunk és környezetünk átlényegítése, majd pedig az átlényegülés hatásainak érzékelése, isteni természetünk újra felismerése.
 
II. Etap
Guru Mantra (Guru Gayatri)
(Tisztelgés a Tanítók, Mesterek és Guruk előtt, akik életben tartották a jóga művészetét évezredeken keresztül).
 
AUM TAT PARAMPARYAYA VIDMAHE
JNANA LINGESWARAYA DHIMAHI
THANO GURU PRACHODAYATEY AUM
 
"Köszönet azoknak a megszámlálhatatlan Guruknak - akik ugyanezen az ösvényen előttünk jártak, akik ugyanezen a módon tanultak és akik ugyanilyen önfegyelmet gyakoroltak - hogy mindannyiunk számára elérhetővé tették ezt a Spirituális Erőt. Megnyitom magam ennek az erőnek a Guru Tanításainak ajtaján keresztül. Elmélkedem azon a bölcsességen, amire a Tanítók szert tettek és ami most felénk sugárzik. Megnyitom magam ennek az Erőnek. Ez az Erő, az Univerzum Ereje, amely eloszlatja a sötétséget és a Bölcsesség Fényét hozza el. A Guru, a sötétség eloszlatója inspiráljon engem. Legyek érdemes ezen magas szintű tanításokra. Legyek érdemes arra, hogy megkaphassam a Legmagasabb Tudást. Úgy legyen!"
 
III. Etap
Létezik 6 tisztító gyakorlat a jógatechnikák között, Satkarmáknak hívják őket. Testünk tisztítására és jó közérzetünk és egészségünk megőrzésére használjuk. Ezek egyike a Tratak, mely egy "mentális tisztító gyakorlat". Lényege a figyelem összpontosítása és a tekintet rögzítése egy pontra (pl.: mécses vagy gyertya lángja), majd lehunyt szemmel az erre való koncentrálás bizonyos ideig.
A Tratak fejleszti a koncentrációs képességet, kiválóan alkalmas a gondolatok megtisztítására és lecsendesítésére, az intuíció tisztasága, a vizualizáció és az akaraterő kifejlesztésére. Fizikai síkon erősíti a szemizmokat, javítja a látást, fokozza a látásélességet és segít alvászavar esetén is. Ezt kötjük össze a megfigyelt tárgy (gyertyaláng) képének felidézésével. Ennek Shambavi Mudra a neve, másnéven 'Síva Gesztusa'. Majd pedig a Shanmukhi Mudra gyakorlása által megvalósítjuk a pratjáhárát, amely az ötödik elem az astánga jóga rendszerében.
Ez az elmeműködés befelé fordításának folyamatát, tudatos magunkba tekintést, elmélyedést jelent. A pratjáhára a magasabb szellemi műveletek előkészítő gyakorlataként értelmezhető, amelyek célja az érzékszervek "visszavonása" a külvilág behatásaitól. A Shanmukhi Mudra a Gheranda Szamhita tantrikus olvasata szerint Yoni Mudraként van említve, amely kiegészül a testben haladó energia útjának vizualizációjával, akaratlagos irányításának képességével a Shambavi Mudra által...
 
Aki mester szintre szeretne jutni ebben a jógafolyamatban, annak töretlen brahmacsárjára (a test energiáinak szüntelen megőrzése révén tapasztalható szellemi erőkoncentráció)
alapozott, vairágja (vágymentes) tudatállapotban kell maradnia egyre hosszabb ideig...
 
A jógát mint belső munkát hagyományosan a jáma, nijáma elvek gyakorlásával kezdték, majd a satkarmákkal, krijákkal tisztították a fizikai és éterikus testüket, elméjüket, utána következett az ászanák gyakorlása, utána a pránajáma, érzészervek mögötti finomfizikai energiák visszavonása, stb...
 
IV. Etap
Bemelegítés a Gyémántpóz (sarokülés), más néven Vadzsrászana-féle ülésekhez:
Térdemelés, bal és jobb lábbal egyenként, ülő helyzetben (Eka Jana Uttana Kriya)
Térdemelés , mindkét lábbal egyszerre, ülő helyzetben (Dwi Jana Uttana Kriya)
Térdemelés után feltérdelés, majd pedig kétféle lábfej helyzetben történő visszaülés (Pada Vajra Kriya)
 
Vadzsrászana ülésvariációk
 
V. Etap
A Brahma Mudra gyakorlatban 4 irányba, külön-külön történik a fej fordítása, a tradicionálisan megadott hang kibocsátása közben. A módszer abban segít, hogy a középpontunkba tudjunk helyezkedni spirituális értelemben és tudatosabb nézőpontból tudjuk szemlélni az életet.
 
VI. Etap
A Gitananda Tradíció egyik nagy kincse az úgynevezett Haténák közül a Pranava AUM Pranayama. Ez alsó, középső, felső lebeny légzést takar összekapcsolva a Nada jógával (hangokkal). Az említett 3 lebenyre egyenként különböző kéztartások (hasta mudrák) hatnak és van egy 4. kéztartás is, amely az együttes alkalmazáshoz használatos.
 
A kéztartásokról (hasta mudrák):
 
A csinmudrá vagy dnyánamudrá, a megvilágosító tudás átadásának gesztusa. A dnyánamudrá a dnyánát, vagyis a létforgatagból megszabadító Tudást megjelenítő kéztartást jelent. A csinmudrában a mutató- és a hüvelykujj kört formáz, a másik három ujj szorosan egymás mellett van kinyújtva. A három kinyújtott ujj a három relatív tudatállapotot (alvás, álom, ébrenlét) jelzi, melyekben az empirikus világ tapasztalata van jelen és amelyek megfelelnek a szent Óm (A-U-M) szótag három betűjének. Ezeken túl van a Turíja, a Negyedik tudatállapot, melyhez nincs egyetlen betű sem rendelve, melynek nincs világi-pszichés megfelelője, csak az Óm utáni csend szimbolizálja. Itt az egyéni tudat és az abszolút tiszta tudat elválaszthatatlanul eggyé lesz, amint azt a kört formázó mutató- és hüvelykujj jelzi.
 
Kapcsolódó anyag: JEGYZET
 
VII. Etap
Síva dicsőítése (aarti) többféle zenés meditáció segítségével, speciális kéztartásban, Síva Lingam Mudrában.
A meditációs rész levezetése jantra segítségével, a hozzátartozó bidzsa mantra egyidejű alkalmazásával történik. Síva immanens (teremtésben megnyilvánuló) aspektusát a 'csillag-jantra', a transzcendens jelleget, a szellemi erők fejlesztését pedig a 'szigonyos-jantra' foglalja magában.
 
Síva a tudatosság erejével átszellemítő (fizikai-energetikai-szellemi szinteken egyaránt ható) kozmikus forrás (akit a Jóga Urának neveznek a hinduk és a saiva irányzatokban istenként tisztelnek).
Ezt gyakorta Siva Lingam formájában teszik, mely számukra a legmagasabb végső valóság és tiszta tudatosság szimbóluma. Az elme stabilitását jelképezi az anyagi energia (a sivalingam elválaszthatatlan az őt körülölelő stilizált vulvától) transzcendálása következtében.
 
Sívának létezik egy tradicionális mantrája, amiben négy bídzsát (mag-mantrát) használunk: Om, háum, dzsúm, szaha (de használhatjuk az Om Namah Siváját is). Az om a pranava, a háum a legfelső prána, a dzsúm a dzsóti vagy a fény, és végül a szaha a személy, a purusa. Itt újra találkozunk Síva négy aspektusával, melyek a pranava, a prána, a prakása és a purusa.
 
Engem ezek közül a 'legfelső prána' – energia / életerő Síva mantrába avattak be, amely a lingam pránikus töltéséhez szükséges a Síva Lingam szubtilis erejét fokozó meditációk során...
 
Az egyik meditáció közben felhasznált zenés saiva Aarti szövege (Karpuragauram Karunavtaaram) példaképpen:
"Aki olyan szeplőtelenül tiszta mint a kámfor, aki intenzív könyörületből öltött testet, aki az élet igaz lényege, az akinek a kígyók királya a dísze, az aki örökké él a szív lótuszában és az akiben a Síva Energia – azaz a kozmikus hímnemű energia és a Dévi Energia – azaz a kozmikus női energia is maximálisan benne van."
Síva, felajánlom pranam-jaimat (ami imádás és tiszteletadás) Neked!

Vissza
Kihagyom ezt a kérdést
Bőséget, anyagi jólétet

Ne hagyd, hogy családi rendszeredből fakadó azonosulásaid, sorsátvételeid, önszabotáló hitrendszered megakadályozza kitejesedésedet! Boldogságra, a bőség megélésére születtél! (+36)306844341

Ideális testsúlyt, fogyni / hízni

Gyere, szépítsd az arcod, harmonizáld a tested, had jelenjen meg bennük lelked ékessége! Merd elhinni szépségedet! (+36)306844341

Gyermekáldást
Tudatosságot, spirituális fejlődést

Ha a lélek tapasztalni. teremteni vágyik, testet ölt. De soha ne feledd, ez csupán egy forma... +36)306844341

Nőiségem / férfiasságom kibontakozását

A dualitás világában csodás lehetőség megélni a női-férfi minőséget. Gyere,, teljesedj ki! (+36)306844341

Érzelmi / szexuális blokkok oldását

Gyere, tárd fel a sérüléseidet, gyógyítsd a káprázat sebeit! A csodákat engedd meg, engedd be... (+36)306844341

Párkapcsolatot

Megélni az Egységet... a másikkal... a világgal... önmagammal... hisz mind ugyanazt jelenti... (+36)306844341